آیت الله رئیسی: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی باشد-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

آیت الله رئیسی: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی باشد

رئیس جمهور گفت: خداوند می‌فرماید اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید. رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 01
کد خبر: ۲۰۶۴۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و هم‌چنین گرامیداشت شهدا و چهره‌های ماندگار وحدت‌آفرین امت اسلام، بیان کرد: وحدت در جهان اسلام امروزه اهمیت دارد و البته همواره دارای اهمیت بوده و روزبه‌روز در عالم اسلام مورد تأکید قرار می‌گیرد. توجه به وحدت، یک امر فردی و مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و با اساس قراردادن خدا، قرآن و اهل‌بیت(ع) و هم‌چنین با نگاه به این است که وحدت به‌معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست بلکه وحدت به‌عنوان اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

 

وی افزود: باید تمام اندیشه ما برای حفظ منافع امت اسلامی و ارتقای این منافع باشد. امت یعنی یک مجموعه‌ی هدف و مقصد است؛ خدا را در همه سطوح و ابعاد زندگی دیدن و قانون الهی را اجرا کردن است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: صفات رسول الله(ص) به‌عنوان بهترین خلق خدا، جلوه همه خوبی‌های عالم است. ایشان جلوه‌ی ایمان، اخلاق، مجاهدت و صبر است و خداوند صبر را به‌عنوان برترین مدال به ایشان داده است و موفقیت ایشان در پرتور شرح صدر اوست. ایشان بهترین الگو برای انسان است و باید به ایشان، سخنان، سیره و سلوک ایشان توجه شود.

رئیسی اظهار داشت: شاخص سیر قهقرایی و ارتجاعی در امت اسلام چیست؟ خداوند می‌فرماید اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید. رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت و انسجام با محوریت اعتقاد به خدا و رسول و با تأسی از قرآن شریف بوده است. نگاه به بیگانگان و پیروی از آنان، سیر قهقرایی به‌دنبال دارد.


وی تصریح کرد: امروز نظام سلطه می‌داند مهم‌ترین سد مقابل او، مردم مسلمانِ دلداده‌ی به خدا هستند. امت اسلامی مجموعه‌ای باورمند به خدا، پیامبر و معاد است که گرد هم آمدند و مقصد واحدی دارند و معقتد به پویایی و نه توقف هستند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده